Saturday 2 August 2014

Przygotowania do wyjazdu / Preparations for the trip

POL

Zostal jeszcze tydzien do wyjazdu. Od ponad dwoch tygodni zbieram potrzebny sprzet - wiekszosc zamawiam on-line. Musze przyznac, ze przygotowania do wyprawy zabieraja sporo czasu jak rowniez pieniedzy. Biorac pod uwage doswiadczenia z poprzedniego wyjazdu 2 lata temu (Hiszpania i Portugalia), postanowilem tym razem zabrac o polowe mniej rzeczy niz wtedy. Pamietam, ze wsiadajac wtedy na motor mialem wrazenie, ze jest troszke zbyt ciezki. Wzialem sporo calkiem niepotrzebnych rzeczy dobieranych na zasadzie 'a moze przyda sie po drodze'. Rezultatem tego bylo ciezkie i nieporeczne moto, ktore przy podmuchach bocznego wiatru zachowywalo sie troche jak zaglowka. Chwilami na prostym odcinku musialem jechac pod katem zblizonym do 45 stopni, co bywalo raczej nieprzyjemne.
Tym razem bedzie inaczej - postanowilem zapakowac sie tylko i wylacznie do trzech standardowych kufrow plus tank bag. Na tylnym siedzeniu pojedzie tylko moj grubasny lancuch motocyklowy i siatka bagazowa. Prawdopodobnie moglbym zabrac jeszcze mniej sprzetu ale fakt, ze zamierzam korzystac w 90% z kempingow wymusza zabranie kilku rzeczy niezbednych na biwaku (jak chocby namiot oraz ekstra wytrzymale sledzie, ktore stanowczo przydadza sie na twardym chorwackim czy bosniackim gruncie).
Oprocz tego zabieram calkiem sporo sprzetu fotograficzno/filmowego a to znaczy, ze bede rowniez potrzebawal wszelkiego rodzaju zasilaczy aby ten caly majdan ladowac.
Jednym z najbardziej udanych zakupow okazal sie ubior motocyklowy firmy Klim (model Traverse). Jest on bardzo lekki i poreczny, testowany w bardzo goracy londynski dzien, wykazal sie na prawde fantastyczna wentylacja - chwilami mialem wrazenie, ze nie mam na sobie nic oprocz szortow i t-shirta. Ubior jest rowniez calkowicie wodoodporny (tak przynajmniej zapewnia producent swoim sloganem 'guaranteed to keep you dry') czego nie mialem jeszcze okazji przetestowac na wlasnej skorze. Ubior nie ma co prawda ochraniaczy w standardzie ale dokupilem do niego koszulke ForceField, ktora zakladana pod spod zmiania caly zestaw w naprawde bezpieczna kombinacje. W wyjatkowo upalny dzien bede mogl calkiem zdjac kurtke i jechac w samej koszulce nie bedac narazonym na nieprzyjemne niespodzianki w razie blizszego spotkania z asfaltem.
Ponizej zamieszczam zdjecie sprzetu, ktory ze mna pojedzie.

ENG

There is only one week left to my departure from London. For over two weeks I have been gathering the needed equipment with most of the stuff being ordered on-line. I have to admit that the preparations for my trip take an awfull amount of time and money. Taking into consideration the experience I earned from my previous trip to Spain and Portugal 2 years ago, I have decided to take a lot less stuff than back then. Even now I can recall mounting the bike, feeling its enormous weight and thinking to myself : 'maybe it is a bit too heavy'.Most of the stuff I took then was picked 'just in case', the case which eventually never happened. The bike felt really heavy in result and because much of the load was mounted high up, when I encountered strong side winds, the bike behaved more like a sail boat than a motorcycle. At times I had to ride at a nearly 45 degree angle on the straight road which was not my most pleasurable experience.
This time it is going to be different - I have decided that if any of the stuff does not fit in the 3 panniers plus the tank bag, it is going to be left behind. On the back seat there is going to be a place only for my thick security chain (which itself weights 7 kilos). I fact, I could take even less equipment but the fact I am going to camp all the way forces taking a few things necessary for camping (to mention a few - a tent and a set of extra hard tent pegs suitable for the hard Croatian and Bosnian ground).
Apart from that I am taking quite a lot of my audio/video equipment which means that I also have to take all kinds of power supplies for that.
One of my most favourite purchases recently has been the Klim Traverse motorcycle suit. It is really light-weight and handy. Tested in a very hot London day it showed its true colours being fantastically vented - at times I had an impression as if I was riding wearing nothing more than my shorts and a t-shirt. The manufacturer advertises the suit as fully waterproof as well (with the slogan : 'Guaranteed To Keep You Dry')- the feature I was not able to confirm so far. The suit does not have any additional protectors but I found a remedy to that by buying a ForceField protective shirt which I am going to wear underneath the jacket and if extremely hot, on its own.
You can find a picture of the equipment I am taking with me.



No comments:

Post a Comment