Tuesday 12 August 2014

MotoBalkans 2014 Dzień Trzeci i Czwarty

POL

Dzień trzeci mojej wyprawy był przeznaczony na odpoczynek w Zurichu.
Czwartego dnia rano szybciutko się spakowałem i o godzinie 8:30 byłem już w drodze w kierunku na Vaduz w Lichtensteinie. Po wczorajszym deszczu nie było już śladu ale wiedziałem, że nie zabraknie go po drodze - niestety front atmosferyczny, który w poniedziałek przyniósł opady w Zurichu przesuwał się dokładnie w kierunku mojej podróży.
Lichtenstein minął prawie niezauważalnie - w końcu to jedno z najmniejszych państw Europy. Po wjeździe do Austrii zakupiłem winietę na przejazd autostradami (10 euro na 10 dni) i wskoczyłem na autostradę w kierunku na Innsbruck. Minąwszy miasto skęciłem w boczną drogę wiodącą na Grossklockner. Niestety moje przewidywania odnośnie pogody sprawdziły się co do joty. Praktycznie zaraz po zjeździe z autostrady zaczęło padać. Oczywiście podstawa chmur była bardzo niska i większośc mijanych po drodze alpejskich szczytów była zasłonięta. Udało mi się pstryknąć jedynie kilka fotek. Kiedy dojechałem do bramek wjazdowych na Grossklockner Hohalpenstrasse rozpadało się już na dobre. Mimo wszystko postanowiłem przejechać tę trasę i zapłacić za tę przyjemność 24 euro. Do pewnego momentu nawet conieco było widać ale im bliżej szczytu, tym chmury robiły się gęstsze by na samym szczycie przesłonić zupełnie calutki widok. Widoczność nie przekraczała 100 metrów a temperatura spadła do 5 stopni. Przeklinając pod nosem swój pech, czym prędzej zjechałem po drugiej stronie góry i skierowałem się w stronę Treviso we Włoszech i dalej w kierunku na Bovec w Słowenii. Niestety deszcz nie ustępował ani na chwilkę kompletnie rujnując moje plany zrobienia zdjęć w Triglavskim Parku Narodowym.
Do Bovec dotarłem około 19:30 po 11-tu godzinach wyczerpującej jazdy górskimi serpentynami w deszczu. Ostatnią rzeczą na jaką miałem ochotę było rozkładanie namiotu w taką pogodę. Wybrałem więc jeden z tutejszych hotelików. 
Mam nadzieję, że jutro zobaczę choć na chwilę piękne Słoweńskie góry.

Podsumowanie dnia :

-przejechane : 636 km
-koszt paliwa : 34 euro
-inne koszty : 82 euro (winieta w Austrii, Grossklockner pass, hotel w Bovec, jedzenie)

ENG

I have spent the third day of my trip resting in Zurich.
In the morning of the fourth day I packed up quickly and at 8:30 am I was already on the road heading for Vaduz in Lichtenstein. There was no sign of yesterday's rain but I knew there was going to be plenty of it further along the way - the weather front which brought rain to Zurich on Monday was moving exactly along my planned route.
I barely noticed Lichtenstein - it is one of the smallest countries in Europe after all. After crossing the Austrian border I bought a vignette for their autobahns (10 euro for 10 days) and I jumped on the motorway toward Innsbruck. Passing the city I turned to a back road toward Grossklockner Pass. 
Unfortunately the weather forecast came true. Literally just after leaving the motorway it started raining.  Clouds were hanging really low and so most of the Alpine peaks I was passing were covered in clouds. I only managed to take a few photos. 
When I reached the Grossklockner Pass toll barriers it was raining cats and dogs. Nevertheless, I decided to go for it and after paying 24 euro for the pleasure, I was on my way up the mountain. Up to a point I could even see something through the clouds but the closer to the summit the thicker the clouds got. On the summit the visibility was not more than 100 metres and the temperature dropped to 5 degrees. Swearing a bit, I descended quickly on the other side of the mountain and turned toward Treviso in Italy and Bovec in Slovenia. The rain followed and eventually my plans of taking a few stunning photos in the Triglav National Park were ruined.
I reached Bovec around 19:30 after an 11 hour exhausting ride on the bendy mountain roads. The last thing I wanted now was to pitch the tent and so I checked in one of many hotels here.
I only hope tomorrow I will be able to see the beautiful Slovenian mountains even if for a little while.

Summary of the day : 

-covered : 398 miles
-petrol cost : 34 euro
-other cost : 83 euro (vignette in Austria, Grossklockner pass, hotel in Bovec, food)

No comments:

Post a Comment